Tax & Finance Forum 12, 13 mai 2016, București

BusinessMark are plăcerea să vă anunţe organizarea celei de a cincea ediții a Tax & Finance Forum, eveniment ce va avea loc pe 12, 13 mai 2016, la București, Hotel Radisson Blu.

Forumul va reuni reprezentanţi ai Ministerului Finanțelor, ai celor mai mari companii de consultanță și experți financiari, factori de decizie din departamentele financiar-contabile ale celor mai importante companii prezente pe piața românească.

În prima zi a evenimentului, în cadrul sesiunilor TAX Focus se vor dezbate subiecte legate de: legislația europeană, armonizarea legislației românești, noua abordare OECD a taxării internaționale, impozitul pe venit și profit, contribuții sociale obligatorii, aspecte privind TVA, preţurile de transfer, modificări legislative, documentare, control, planul BEPS, Noul Cod Vamal al UE etc.

CFO Roundtable va dezbate: provocările unui CFO în contextul economic global și românesc, legislația fiscală internațională și impactul asupra business-ului, fiscalitatea în România și mediul de afaceri, bugetare și previzionare eficientă, construirea și consolidarea unui departament financiar performant, gestionarea investițiilor strategice, CFO-ul și era digitală.

A doua zi a Tax & Finance Forum va oferi răspunsuri la unele dintre cele mai importante aspecte fiscale în cadrul unor seminarii susținute de reprezentanți ai celor mai mari companii de consultanță

Participarea la eveniment echivalează cu 5 ore de pregătire profesională pentru membrii Camerei Consulanților Fiscali.

 

Agendă Ziua I - Conferință - 12 mai 2016

09:00 – 09:15 Înregistrarea participanţilor şi welcome coffee

09:15 – 11:00 Sesiunea I – TAX Focus

11:00 – 11:30 Business Networking Coffee Break

11:30 – 13:15 Sesiunea a II-a - CFO Roundtable

13:15 – 14:00 Business Lunch

14:00 – 15:30 Sesiunea a III-a – TAX Focus

 

Tematică TAX Focus:

• Aspecte privind legislația europeană. Modificări. Armonizarea legislației românești

• Tendințe în fiscalitatea la nivel mondial și european. Noua abordare OECD a taxării internaționale

• Aspecte privind impozitele pe venit și profit, contribuții sociale obligatorii

• TVA- noutăți, deducerea TVA – jurisprudența utilă, legislație

• Impozitarea persoanelor juridice române în 2016

• Impozitarea veniturilor obținute de nerezidenți din România

• Noutăţi legislative în domeniul contabilităţii

• Noul Cod de procedură fiscală, prin perspectiva primelor experiențe practice ale anului 2016

• Preţurile de transfer: modificări legislative, documentare, control, noutăți în România și la nivel internațional

• Viitorul prețurilor de transfer în contextul planului de acțiune al OECD privind BEPS: stadiul proiectului, impact la nivelul UE, impact asupra companiilor cu activitate în România

• Ce trebuie să știe un director financiar despre valoarea în vamă a bunurilor în contextul Noului Cod Vamal European?

• Ce riscuri și oportunități va aduce Noul Cod Vamal din 1 Mai 2016?

• Măsuri anti-fraudă – aspecte, perspective

• Aspecte privind inspecția fiscală. Litigiile fiscale

• Taxarea programelor de tip stock option plan și a altor sisteme de bonusare de tipul phantom shares, Stock Appreciation Rights (SARs) și Employee Stock Purchase Plans (ESPPs)

 

Speakeri Tax Focus:

- Reprezentant Ministerul Finanțelor Publice

- Mihaela Mitroi, Partener PwC Romania, Coordonator al Departamentului de Consultanță Fiscală și Juridică, Vicepreședinte, CCF

- Gabriel Sincu, Executive Director, Tax Advisory Services, EY România

- Luisiana Dobrinescu, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA

- Ciprian Gavriliu, Director, Departamentul Servicii Fiscale, Prețuri de Transfer, Deloitte România

- Valentin Durigu, Associate Director, Indirect Taxation Services, KPMG Romania

- Mitel Spătaru, Tax Manager, FINEXPERT

- Noemi Popescu, Human Capital Manager, PKF Finconta

- Alina Predescu, Senior Manager, Global Mobility Services, KPMG România

- Mihai Petre, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte România

 

Tematică CFO Roundtable:

• Provocările unui CFO în contextul economic global și românesc

• Legislația fiscală internațională și impactul asupra business-ului

• Fiscalitatea în România și mediul de afaceri

• Provocările financiare ale business-urilor internaționale

• Bugetare și Previzionare Eficientă

• Rolul CFO-ului în Client Centricity

• Construirea și consolidarea unui departament financiar performant

• Gestionarea investițiilor strategice

• Cum se vede business-ul din biroul CFO-ului în era digitală?

 

Speakeri CFO Roundtable:

- Gheorghe Achim, Director Financiar, Star Assembly – a Daimler Company

- Mihaela Toader, CFO, Happy Tour

- Ciprian Ladunca, CFO, Metlife

 

Agendă Ziua a II-a - Seminarii - 13 mai 2016

09:00 – 09:30 Înregistrarea participanţilor şi welcome coffee

09.30 – 13:00 Seminarii paralele – Seminar 1 & Seminar 2

09:30 – 11:00 Sesiunea I

11:00 – 11:30 Business Networking Coffee Break

11:30 – 13:00 Sesiunea a II-a

13:00 – 14:00 Business Lunch

14.00 – 17:30 Seminarii paralele – Seminar 3 & Seminar 4

14:00 – 15:30 Sesiunea I

15:30 – 16:00 Business Networking Coffee Break

16:00 – 17:30 Sesiunea a II-a

 

Seminarii:

Seminar 1 - Noutăți fiscale în 2016 cu impact asupra impozitului pe profit, TVA-ului și contribuțiilor sociale:

• Principalele aspecte privind impozitul pe profit aplicabile în 2016

• TVA clarificări și aspecte relevante aplicabile în 2016

• Contribuțiile sociale prezent și viitor – venituri dependente vs venituri independente

 

Speakeri:

• MITEL SPĂTARU, Tax Manager, FINEXPERT

• CRISTIANA OPREA, Senior Tax Consultant, FINEXPERT

 

Seminar 2 - Aplicații practice în aria prețurilor de transfer

• Afilierea juridica si afilierea prin control;

• Metodele de stabilire/analiza a preturilor de transfer:

    Elemente care trebuie avute in vedere pentru stabilirea celei mai adecvate metode;

    Aplicarea practica a metodelor;

    Indicatorii uzuali folositi in analiza.

• Serviciile intra-grup:

    Contracte privind contributia la cost versus servicii intra-grup;

    Costurile actionariatului;

    Alocari de costuri

• Preturile de transfer si justificarea pierderilor;

• Intocmirea dosarului si prezentarea acestuia in fata autoritatilor fiscale:

    Aspecte de avut in vedere;

    Aspecte de evitat.

 

Speakeri:

• CRISTINA SAULESCU, Transfer Prcing Manager, PKF Finconta

• CRISTIANA BARBU, Senior Transfer Pricing Consultant, PKF Fnconta

 

Seminar 3 - Codul de TVA și exercitarea dreptului de deducere - cazuri teoretice și practice

• momentul dobândirii codului de TVA și exercitarea dreptului de deducere

• formalități de înregistrare: tips&tricks. Formularul 088

• noul formular 394

• depășirea plafonului de TVA: diferența dintre neacordarea codului de TVA și anularea sa ulterioară

• pierderea codului de TVA, prin opțiune sau ca sancțiune - diferențe de tratament

• inactivarea fiscală versus anularea codului de TVA

• schimbări legislative și jurisprudențiale cu privire la dreptul de deducere al TVA aferent investițiilor

• regularizarea dreptului de deducere prin auto-colectare și ajustare

• diferența dintre ne-obținerea de venituri și obținerea de venituri scutite

• modificări cu privire la ajustările de TVA

 

Speakeri:

• LUISIANA DOBRINESCU, Partener, Dobrinescu Dobrev SCA

• LELIA GRIGORE, Avocat, Dobrinescu Dobrev SCA

• CORINA POPESCU, Avocat, Dobrinescu Dobrev SCA

 

Seminar 4 - Relația dintre prețurile de transfer și valoarea în vamă

• Conceptul "valorii de piață"/ ”valorii de tranzacție" din perspectiva vamală și cea a prețurilor de transfer

• Definiția relației de afiliere din perspectiva legislației vamale și a prețurilor de transfer

• Metode de evaluare din punct de vedere vamal versus prețuri de transfer

• Soluții pentru armonizarea valorii în vamă cu valoarea de piață stabilită în baza principiului valorii de piață.

 

Speakeri:

• DANIELA DINU, Director, PwC Romania

• LORINA DĂRMĂNESCU, Senior Manager, PwC Romania

 

Costuri participare:

Participare Conferinta (12 mai) – 90 Euro + TVA (taxa redusa 72 Euro + TVA)

Participare Seminar (13 mai) – 70 Euro + TVA (taxa redusa 56 Euro + TVA)

Participare Conferinta + un seminar – 140 Euro + TVA (taxa redusa 112 Euro + TVA)

Participare Conferinta + 2 seminarii - 190 Euro + TVA (taxa redusa 152 Euro + TVA)

Participare 2 seminarii – 125 Euro + TVA (taxa redusa 100 Euro + TVA)

Pentru formularul de participare click (aici)

Pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali se ofera un discount de 20%. Va rugam sa specificati numarul carnetului de membru in mailul de confirmare a inregistrarii pentru a beneficia de taxa redusa.

Participarea la eveniment echivaleaza cu 5 ore de pregatire profesionala pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali.

Pentru a va inregistra in audienta, va rugam sa solicitati formularul de inscriere la daniel.dragan@business-mark.ro sau sa il descarcați de pe pagina evenimentului: http://business-mark.ro/tax-finance-forum-editia-a-v-a

Pentru mai multe detalii și înscrieri vă rugăm să contactați Daniel Drăgan, Managing Partner BusinessMark, daniel.dragan@business-mark.ro ; 0720 562 387